segunda-feira, 23 de janeiro de 2012

PAULO MARTINEZ LEMA

UM LIVRO DO AMIGO DA ALGP
PAULO MARTINEZ LEMA 

"As Crónicas Chairegas" 

Publicou-no em 2008 a Fundación Manuel María da Terra Chá na sua colecçom "As Foulas do Rañego". Conta com ilustraçons do artista Miguel Cuba, e com limiar do escritor Xosé Luís Vázquez Somoza.
No que ao livro diz respeito, está formado por um conjunto de pequenos relatos na linha dos livros de semblanzas que publicara no seu dia Álvaro Cunqueiro ("Os outros feirantes", "Xente de aquí e de acolá" etc.) , e protagonizados por personagens do universo rural chairego com os quais se misturam outras personagens históricas, pseudo-históricas e/ou míticas, desde Crecente Vega a Maeloc, desde o rei Artur até Avelino Cachafeiro, desde os mouros e "gente cativa" até Fernando Ares de Sá Vedra ou Pancho Villa.
Deste jeito articula-se um mundo que tem como piar umha concepçom mágica, ou melhor mítica, da realidade, na qual "o real" é todo aquilo que pode ser imaginado e contado, e em cuja literaturizaçom tenhem muita influência as técnicas da narraçom oral, mas também as minhas leituras daquela época (o próprio Cunqueiro, Novoneyra, Seamus Heaney, Borges, a literatura mitológica irlandesa...).


Sem comentários:

Enviar um comentário